Favicon Kullanımı ile Sitenizi Bir Adım Öne Çıkarın
Favicon her ne kadar küçük bir detay şeklinde gözükse de aslen oldukça önemlidir. Bu sebeple Faviconun kullanıcılar tarafınca tanınması halinde siteniz daima bir adım önde olacak. Biliyoruz ki bir fotoğraf yüzlerce kelimeden daha fazlasını anlatabiliyor. Yüzlerce kelimeyle markamız hakkında anlatmak istediğimiz bir şeyi kaliteli ve uygun bir görsel ile anlatmak düzgüsel olarak istenen bir durum. Bu yüzden kullanacağınız bu logo marka bilinirliği için oldukça önemli.
Birçoğumuz Google Chrome üstünden daha evvelinde baktığımız bir web sayfasını ondan sonrasında ziyaret etmek suretiyle sıralama olarak tutuyoruz. İşte Faviconlar burada devreye giriyor. Oldukça küçük olan bu görseller oldukça kaliteli bir referans olmaktadır.
Faviconlar, web sitesinin derhal isminin yanında yer edinen küçük boyutta ki iconlara verilen isimdir. Aşağıdaki görselde kırmızı okları takip ederek örnekleri görebilirsiniz. Faviconlar genel olarak, 16×16 32×32, 64×64, 128×128 px boyutlar da kullanılmaktadır. Yalnız 16×16 px en ideal boyuttur.
Faviconlar ve Çevrimiçi Markanıza Tesirleri
Favicon yardımıyla uzun uzadıya giden sekmelerin içinden sitenizi ön plana çıkarabilirsiniz. Favicon olarak kullanacağınız logonun siteniz için uygun olup olmadığına dikkat edin. Markanız ile özdeşleşen bir tasarıma haiz olmalıdır. Bilhassa nerede ise küçük çaplı bir kesime sahipseniz şu demek oluyor ki gelişme aşamasındaysanız kullanacağınız tasarım gereksiz detaylardan uzak ve sizi en iyi şekilde temsil etmeli. Markalaşma faktörünü göz önünde bulundurursak renk seçimi de önemli bir boyut kazanıyor. Kullanacağınız Favicon tarayıcı sekmesinin rengiyle uyumlu olmalı. Şu demek oluyor ki gri renkte olan tarayıcı sekmesine uygun bir renk ve tonlama kullanmalısınız.
Doğru marka bilinci ile hareket etmelisiniz. Favicon seçiminiz markanızla bir tüm oluşturmalıdır. Şu şekilde düşünün, meşhur markanın logosunu gördüğünüzde markayı derhal hatırlayabilirsiniz. Bilhassa bulunmuş olduğu piyasada bir önder haline gelen markalarda bu durumu görebilirsiniz. Sizin kullandığınız tasarımı kullanıcılar şu demek oluyor ki müşteriler görmüş olduğu süre markanız kolaylıkla hatırlanmalıdır. Bir tek sitenizde geçirilen süre değil kullananların sitenizden uzaklaştıktan sonrasında sitenizi tanıması şu demek oluyor ki marka bilinirliğinin oluşması bilhassa online mağazalar için eğer eğer olmazsa olmazdır. Yukarıda da bahsettiğimiz kriterlere uygun bir halde tasarım oluşturarak online mağazanızı ya da web sitenizi kullanıcılarınızın hafızasında yer edinmesini sağlayabilirsiniz.
Faviconların SEO’ya Tesirleri Nedir?
Faviconun online markanıza tesirleri ve marka bilinirliği açısından ne aşama önemli olduğuna değindik. Peki SEO’ya tesiri nedir? Bu bölümde faviconlar ve SEO içinde iyi mi bir ilişki bulunduğunu inceleyeceğiz.
Faviconların SEO ile ilişki birazcık tartışmalı bir mevzu. Boyutu düşünüldüğünde site hızını ve sayfaların yüklenme süresini yavaşlattığını ortaya devam eden bir eksim düzgüsel olarak var. Doğru bir favicon kullanımı ile geri dönüşümleri artırabildiği de bir diğeri görüş. SEO açısında ne kadar tartışmalı olsa da hem marka bilinirliği hemde geri dönüşüm açısından kullanabileceğiniz görkemli bir fırsat. Sitenizin hızını optimize ederseniz eğer esasen ileri sürülen olumsuzluktan etkilenmezsiniz.